Uppdate.

Ja För en vecka sedan blev ju min gammla farmor sjuk och pappa och hans syskon har vakat hos henne och alla har gjort sig klar över att nu är det färdigt. Tidigare dagar har hon sovit och legat i som en davala. Men tro inte att den där kruttanten hade tänkt dö inte. Hon har ätit kräm idag och det verkar inte som hon har tänkt slänga in handduken än inte.

I morse när jag vaknade var jag rätt pigg trots många dagars arbete både natt och dag. Så jag packade min träningsväska och begav mig till jobbet. Tanken var att jag skulle sluta jobba kl 14.30 och jag skulle ta mig en tur till gymmet innan jag skulle hem och laga nån god kyckling till mig och älsklingen.

Det var ganska bra på jobbet och vi alla jobbade hårt för att få hem så många som möjligt inför helgen. Dessutom så sken solen in på oss, så man fick ännu mera energi i lillkroppen.  Så där vid 10 tiden så mötte jag chefen. Hon hade en stor önskan om att jag skulle jobba extra på eftermiddagen. Jag tackade vänligt men bestämmt nej med tanke på att jag redan jobbat så mycket. Men bad hon snällt om jag kunde ställa upp att jobba över middagen, alltså till 18.00 tiden. Okej då, det är ju endå bara 2 timmar extra och man får ju endå kväll hemma. Sedan så skulle jag få bra betalt för besväret. Vem tackar nej till bra pengar. Ibland så funderar jag på om jag bor i Röbäck eller på Barn 2.

Så jag fortsatte jobba och knega på B2. Allt gick som smort enda till 4 tiden, då fick jag jätte ont i ryggen. Mest mot njurarna, så jag misstänkte vätskebrist. Jag hällde i mig ramlösa och vatten men det blev inte bättre. När väl eftermiddagens jobb var färdigt så ville jag bara hem och sova. Ryggvärken var då inte bättre heller.
Till middag så blev det fläskfile´, potatisbakelse, ugnsbakade tomater och bea sås. Nej det var inte jag som lagade, det var ICA gourmet. De har fantastisk grillbuffe som man kan välja och vraka i och sedan köpa med hem.

Nu har jag sett Brölloppsfotografen och käkat mig proppmätt på dodis och nu väntar bara en skön stund i morgonrocken innan jag ska sova. I morgon så hoppas jag på ännu mera sol och kanske nån skidåkning.
Ny dag, friska tag

Puss.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0