Oj oj oj...

Jaha nu har man avverkat 3 långa jobbiga nätter på jobbet. Men jag får tänka att en av dem gav mig 9 timmars kval övertid iallafall. Det känns i varje liten del av kroppen att jag jobbat mycket nu sista tiden. På de två sista veckorna har jag vart ledig två dagar. Sedan är det i morgon sedan fredag kvar innan det är riktig HELG!!.

Jag kan inte förstå hur många små söta snoriga bäbisar det finns ute i samhället. Just nu känns det som hälften ligger inne på B2. De bara rasar in från akuten...men det är klart, det burkar ju vara så här när det är RS säsong.

Idag så är det ingen rast och vila heller. Tvättmaskinerna går i tvättstugan och golvet behöver damsugas och igentligen skulle vi ha handlat, men det tror jag inte att jag hinner idag. Det får bli helgens nöje tror jag.

Jag har vart latare än allt när det kommer till träningen och magen blir allt mera pluffig så nu måste jag ta mig i kragen och komma igång. Men det är svårare än vad man tror när man inte har vart i form på några veckor och moder jord inte ger oss något bra promenadväder heller. Ikväll så ska jag åka och köra lite kondition och core så jag får upp gnistan igen. Man mår bättre av att röra sig och man blir mer uppladdad inför jobbet med. O det behöver jag verkligen.


Saker och ting har hänt. Min gammla farmor på 89 år har blivit från rätt pigg och dement till jätte dålig. Så nu är det nog bara en tidsfråga om när hon äntligen får somna in. Senaste året har farmor vart dement och bott på ett boende. Det är inte samma gammla Karin som sprang runt och bakade och passade upp en som förr i tiden. Nu sitter hon bara i en stol och ler, känner nästan inte igen någon.  Sedan har hon levt ett långt och fint liv med mycket bra minnen.
Så nu är det bara att sköta om henne och vänta. Till det är dags.
Tänker på er alla barnen som vakar hos henne nu.

Nu ska jag återgå till tvättstugan.

Puss.

Kommentarer
Postat av: Marielle

Tråkigt att höra om farmor din... Vi ska alla den vägen vandra, men det är lika trist varje gång en anhörig närmar sig himlen. :/ Ps. Vad duktig du är som jobbar och står i så mycket som du gör. Barnen ska vara glada att de har dig! PUSS

2010-03-04 @ 10:18:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0