Jag blir så less.

Igår när jag skulle åka från jobbet så tänkte jag på en liten sak. Först och främst så tycker jag att det är så synd att fotgängare fortfarande inte har förstått att reflex är en billig livförsäkring. Trots många tråkiga olyckor med fotgängare och billister så förstår endå inte folk att det är ett måste att belysa sig i mörkret med reflexer.

 Precis när jag var inne i tanken så såg jag tre stycken personer komma gåendes på bilbron vid sjukhuset och inte på svingen.  Men hallå!! gå inte där bilarna ska köra och tro inte att de hade reflexer. De kom och gick i mötande fil. Alla var mörkklädda och jag såg nätt och jämt inte enss dem. Farligt.

En annan sak som jag tycker är så drygt och jag blir så less på är när folk som kommer mot en rondell och gasar bara på rakt in i rondellen och hoppas på att man ska hinna före den bilen som också är på väg in eller är redan i rondellen. Som med billist blir man rädd och sedan skit arg. Tänk på oss som faktiskt är rädd om våra liv. En dag kommer det att smälla i rondellen vid statoil på teg, jag säger bara det.

Ja nu har jag gnällt lite och nu ska jag käka lite frukost för att få upp blodsockret och få illamåendet i schak.

PUss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0