God natt och sov så gott.

Denna dag har verkligen vart skiftande. I morse så gjode jag mig klar för att åka till mamma och pappa, det var nämligen dags att begrava vår söta farmor.
På vägen till dem så började bilen låta jätte konstigt och det var svårt att bromsa. Inte just idag, snälla. Jag stannade bilen och gick ut för att kika på vad som kunde vara fel, men hittade inget. Provade köra nån meter men det skrapade bara.
Jag ringde pappa och han skickade Anton för att hjälpa mig. När han kom så hade jag hittat felet.  En plastskärm framtill bilen hade lossnat och låg och tryckte på höger framhjul. Som tur var så kunde Anton trycka tillbax den och jag kunder köra vidare mot Hössjö. 

NU hade klockan gått och det började bli lite bråttom att komma iväg till vännäsby där farmor skulle garvsättas. Anton körde oss alla och vi kom fram lagomt för samlingen.
Kistan var i vitt och uppe på den låg det ett jätte vackert blomsterarrangemang i röd, oranga färger. Vi sjöng några salmer och det var någon som sjöng två sånger innan vi tog förväl. Jätte vackert på alla sätt och vis.
Framor Karin blev 89 år gammal och hade haft ett underbart liv.

Ikväll har jag vart på återträff med dem som gick ut 9an 2000. Vi höll till på universum.

Först så träffades jag, Sandra och Emma som vi gick låg och mellanstadiet med upp hos Sandra. Sara skulle också med men blev sjuk under dagen så hon stannade hemma. Vi käkade chips och pratade innan det var dags att åka iväg till universum. Det var rätt mycket folk där och många kände man igen, men från vår klass 9D Hagaskolan så var vi 7 st av 29. Dålig uppslutning men vad kan man göra. Men det var jätte trevligt endå.
Vi fick kall kyckling, kall potatiskaka och sedan jätte god aioli och bröd till.
Kl 10 hade jag och Sandra minglat klart och tog bussen hem till våra små älsklingar.

En lång och händelserik dag men trevlig.

PUss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0