ajaj..

Hela helgen har vart jobb, jobb och åter jobb. Just nu så är det inte roligt alls att jobba på sjukhuset och absolut inte på B2. Vi har haft häcken full nu en period och som många säkert har läst i tidningarna så är RS-viruset i full blomm och det bara väller in ungar.

Jag jobbade Lördag eftermiddag och kvällen började rätt bra och lagomt med göra. Vi hann till och med käka Pizza i lugn och ro. Men som vanligt så är det oftast lugnet före stormen och så var det även denna kväll. Innan jag gick hem kl 21.30 så var alla rummen fulla och ingen kunde sitta ned och njuta av något kvällskaffe inte.
Söndagen var jämnjobbig hela kvälen. Vi alla jobbade som stressade djur och middagen avnjöts med snabba gaffeltag in i munnen.  Till råga på allt så fick jag super ont i ryggen.

Jag har kännt av ryggen till och från nu ett par veckor. Mera träning Mera träning skriker den. Men i söndags så kände jag av den lite när jag började jobba och den blev bara värre och värre. Jag får ont i ryggslutet och strålar sedan ut i skinkorna. När vi hade så mycket att göra så hann jag aldrig att vila något, så det blev stup rakt ned i sängen när jag kom hem.


I morse var jag ledig. Så klockan ringde 08.00 och jag låg kvar i sängen och njöt framför Vake up med the voice till nio. Då klev jag upp käkade frukost och bara mös runt i min rosa rätt slitna morgonrock till 11 när jag begav mig till fots till stan.
Shoppade en svart socs baddräkt och tog bussen hem igen. Nu har jag något att ha när jag går på min tantvattengympa på hemgården. Tidiagre så känndes det mest som om allt skulle ramla ut när man gympade. Men nu är jag säker även i vattnet.
Kl 14.00 var jag tillbax på stan. Då mötte jag upp Sara för en kebabrulle på hennes jobb. Mycket prat och många minnen kom upp. Väldigt trevligt.

Nu ska jag ställa mig i köket för att laga spagetti och köttfärssås och städa toan. Drygt men nödvändigt.

PUss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0