Snacka om konstigt.

Jag förstår varför många unga människor mår dåligt över sig själv och dess utseende och storlek. Man tittar på tvn och läser olika tidningar och alla är så fina , vältränade och fint hår. "Hur ska jag kunna uppnå det, jag som bara är som en slapp katt. " Det är nog många som tänker det när de ser sig själv i speglen på morgonen eller när de ska klä upp sig.
Resulatet av alla otrevliga känslor blir bantning och överdrivet tränande och kanske leder det till sjukdom som sedan är svår att stoppa.

Jag hittade en artikel på Aftonbladet där en kvinna blir omtalad för sin kurviga kropp på ett negativt sätt och inte sin prestation i sin tveserie. Folk anser att hon är "lite" stor och att hon borde ha det i åtanke. Hon själv anser sig vacker och blir illa till mots när hennes närhet och fans bryr sig mera om hennnes utseende än vad hon gör på tv.



När jag tittar på henne så tänker jag " vilken vacker kvinna. Kurvig och endå inte för smal. Så skulle jag också vilja se ut. För i mina ögon så är en kurvig och kvinig kropp något som man ska ha. Kläderna sitter så snyggt på en om man inte ser ut som en pinne i skogen. 

När man jobbar i vården så träffar man så många olika sorts männsikor, snälla, gnälliga, feta, smala, ja allt möjligt. När det kommer till barn så är just det här ämnet väldigt känsligt. En del vill inte enss visa sig i underkläder eller kortbyxor för att de anser att de är tjocka, fast de är precis som man ska vara i deras ålder. Då burkar jag undrar vad som sägs och anses fint hemma hos dem. När en 8 åring anser sig tjock och vill hålla in på vad de äter trots att de är fullt fungerande personer som kan röra sig och leva som oss andra blir jag orolig.

Hoppas folk börjar inse att det är vackert att vara naturlig och kurvig på ett hälsosamt sätt. 

Kommentarer
Postat av: Marielle

haha.. Du är för härlig gumman. Dina uttryck får mig att skratta här framför datorn.. "Som en pinne i skogen".. Ler. Du är underbar, precis som du är. Vacker och chokladbrun! Love you!

2010-02-18 @ 13:38:46
Postat av: Gunnel

Kan bara hålla med föregående..bamsekram från mamma

2010-02-19 @ 06:26:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0