29 grader kallt!! Kaos

Som alla som bor i Umeå märkte i morse så visade termometern - 29 grader. Jag trodde inte mina ögon. Kstoffers arbetskolega hade bestvär med att få igång bilen, så de blev sen till jobbet och på tvn så visades repotage från andra delar av detta avlånga land om vad kylan och snön har gjort med vår kolektivtrafik. Många stackare fick stå och vänta på pendeltåg och bussar i södra sverige. 
Vilken tur att vi här i norrland inte får panik om det blir så här kallt. Men så klart så blir vår vardag lite svårare med. Vi fryser, bilarna vill inte vara med om inte de fått ha motorvärmare och bussarna är iskalla. Men vi kallar det inte kaos. 



Men man ska väll vara glad att det är soligt och kallt med mycket snö än regning och slaskigt, men jag vill verkligen få vår nu.


I morse hade jag tänkt åka och träna lite core så jag ställde motorvärmaren igårkväll och la mig . Jag  blev glad då jag såg tempen ute och visste att jag hade värmaren i bilen. Jag klädde på mig och skyndande ut till bilen. Men bilen var iskall!! Det visade sig att motorvärmarsladden hade åkt ur bilen lite och därav ingen motorvärmare. Skit och jag var bara tvungen att åka och träna eftersom man inte kan boka av när det är mindre än en timma kvar innan passet börjar.
Jag satte mig i bilen och vred om nyckeln. Ja!!! den startade men var väldigt seg och ledsen. Man borde inte behöva tvinga bilarna så där, de blir så ledsna då.

Nu är det dags för ett välförtjänt bad för att värma upp lillkroppen sedan ska jag sätta in bilderna från Rodhos i vårt fotoalbum och andra småsaker INOMHUS!!!

En liten påminnelse om våren och sommaren.



Puss.

Kommentarer
Postat av: Marica

Vilken härlig sommar bild! Även hunden verkade vilja ta sig ett sommardopp! Hihi, så sött! Jag tycker vintern kan få hålla i sig över påsk, sen kan den dra sin kos ;-) Tack för den lilla stunden på telefon idag gounge!Jag blir så glad :-) Puss, älsk däh' :-D

2010-02-24 @ 15:13:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0